REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO PRACOWNIA FLORYSTYCZNA "Mooi" ELŻBIETA ŁOPADCZAK
1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa zasady obowiązujące w Sklepie MOOI.
- Klient chcąc dokonać zakupu, jest zobowiązany do zaakceptowania Regulaminu przed sfinalizowaniem Zamówienia.
- Sklep internetowy jest dostępny na stronie kwiaciarniakozy.pl oraz jest prowadzony przez Sprzedawcę.
- Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem
e-mail: mooipracownia@gmail.com oraz numeru telefonu: +48 882 137 947
2 DEFINICJE
Sprzedawca – Elżbieta Łopadczak prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą PRACOWNIA FLORYSTYCZNA „Mooi” ELŻBIETA ŁOPADCZAK z siedzibą w Kozy (43-340), ul. Krakowska nr 38A, posiadającą numer NIP: 6381753632 zgodnie z dokumentem wygenerowanym z Centralnej Ewidencji Informacji Gospodarczej.
Klient– osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną składająca Zamówienie w ramach Sklepu i dokonująca zakupów za pośrednictwem Sklepu.
Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu.
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
Przedsiębiorca na prawach konsumenta – przedsiębiorca dokonujący zakupów w Sklepie związanych z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, ale nie mających dla przedsiębiorcy charakteru zawodowego.
Regulamin– niniejszy Regulamin Sklepu, określający warunki i zasady korzystania ze Sklepu.
Sklep Internetowy– sklep internetowy dostępny pod adresem: https://kwiaciarniakozy.pl/
Produkt –produkt dostępny w Sklepie.
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawarta pomiędzy Sprzedawcą
a Klientem za pośrednictwem Sklepu.
Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.), dalej jako Kodeks cywilny.
Zamówienie – forma zlecenia przez Klienta przygotowania Produktu o konkretnych parametrach na warunkach wskazanych w niniejszym Regulaminie.
Formularz zamówienia – formularz służący realizacji Zamówienia.
Płatność – opłacenie Produktu.
Dni kalendarzowe – dni tygodnia od poniedziałku do niedzieli.
Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku.
3 SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ PRZEZ KLIENTA
- Klient po dokonaniu wyboru konkretnego Produktu, powinien użyć przycisku „Dodaj do koszyka”, aby przejść do złożenia Zamówienia.
- Następnie Klient ma możliwość zaktualizowania koszyka lub dodania kodu kuponu rabatowego w polu: Kod kuponu i kliknąć przycisk „Zastosuj kupon”.
- Następnie po kliknięciu „Przejdź do płatności” Klient wypełnia Formularz zamówienia, w którym wskazuje:
- imię i nazwisko,
- nazwę firmy (opcjonalnie),
- adres,
- numer telefonu,
- adres e-mail.
- Klient może także dodać dodatkowe uwagi do Zamówienia.
- Następnie przed sfinalizowaniem Zamówienia, Klient jest obowiązany zaakceptować Regulamin.
- Celem sfinalizowania Zamówienia i tym samym opłacenia go, Klient klika w przycisk „Kupuję i płacę”.
- Po opłacenia Zamówienia, Klient otrzymuje potwierdzenie w postaci wiadomości e-mail.
4 ZAMÓWIENIA INDYWIDUALNE
- Klient ma również możliwość zamówienia Produktu na indywidualne zamówienie.
- Produkt na indywidualne zamówienie, to Produkt wykonany wg parametrów i wytycznych Klienta.
- W celu realizacji indywidualnego zamówienia, Klient powinien skontaktować się ze Sprzedawcą pod adresem: mooipracownia@gmail.com celem uzgodnienia parametrów Produktu.
- Termin realizacji jest uzależniony od ustalonego Produktu.
- Produkt przygotowany na indywidualne zamówienie nie podlega zwrotowi zgodnie z zapisami §8 ust. 11 niniejszego Regulaminu.
5 W JAKI SPOSÓB I W JAKIM CZASIE MOŻESZ OTRZYMAĆ SWOJE PRODUKTY?
- Produkty po ich opłaceniu są wysyłane w terminie do 2 dni roboczych od chwili zaksięgowania płatności.
- Jeżeli z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, wysyłka nie może nastąpić w terminie wskazanym w ust. powyższym, Klient jest powiadamiany o tym fakcie i dalszy proces realizacji Zamówienia jest ustalany indywidualnie z Klientem.
- Produkty są wysyłane w dni robocze, od poniedziałku do piątku.
- Produkty są wysyłane za pośrednictwem:
- odbiór osobisty przez Klienta,
- Inpost,
- firmy kurierskiej,
- osobistej dostawy przez Sprzedawcę na terenie miejscowości:
Kozy (43-340) - Sprzedawca oferuje również możliwość dostawy do punktów odbioru zlokalizowanych w sklepach sieci Żabka.
6 JAK MOŻESZ OPŁACIĆ ZAMÓWIONE PRODUKTY?
- W Sklepie za zakupy płaci się za pośrednictwem:
- przelewu elektronicznego,
- BLIK-a,
- Pay Pal,
- przelewu tradycyjnego.
- Operatorem płatności jest PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 186, KRS 0000274399, NIP 779-23-08-495.
- W przypadku wyboru przelewu tradycyjnego, Klient otrzymuje dane do zapłaty w wiadomości mailowej potwierdzającej złożenie Zamówienia. Czas na dokonanie zapłaty przez Klienta wynosi do 3 dni kalendarzowych. Brak dokonania wpłaty uznawane jest za anulowanie Zamówienia.
- Sprzedawca na życzenie Klienta, wystawia faktury za zakup Produktu.
- Ceny Produktów to ceny brutto.
7 REKLAMACJE
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Produkt wolny od wad.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta za wady oraz za zgodność Produktu z umową.
- Produkt jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
- opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność,
- przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
- Ponadto Produkt, aby został uznany za zgodny z umową, musi:
- nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Produkty tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
- występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla Produktu tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Produktu oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób, publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy,
- być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać,
- być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z umową w zakresie, o którym mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z umową.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Produktu z umową, wartość Produktu zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z umową.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
- Konsument udostępnia Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie.
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z umową,
- Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z umową,
- brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z umową,
- brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy,
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z umową pozostaje do wartości Produktu zgodnego z umową.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Produktu z umową jest nieistotny.
- Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie umowy Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Konsumenta wraz z Produktami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z umową.
- W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.
- Reklamacja powinna zostać przesłana na adres e-mail Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie.
- Sprzedawca ponosi koszty przesyłki wadliwego Produktu.
- Sprzedawca odpowiada na kompletną reklamację w terminie do 14 dni od otrzymania reklamacji i informuje Klienta o dalszym postępowaniu.
- Klient może skorzystać z formularza reklamacji stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu, ale nie jest to warunek konieczny
8 ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta. Wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą są wyłączone.
- Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy, bez podania przyczyny, poza wyjątkami wskazanymi w ust. 11.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, wystarczy złożyć oświadczenie. Można skorzystać z formularza stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu lub stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
od otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić wszystkie dokonane przez niego płatności. - Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Klient może wskazać numer rachunku bankowego, na który Sprzedawca zwróci środki. W każdym przypadku Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta poniesionych przez niego dodatkowych kosztów, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta w trakcie składania Zamówienia wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma obowiązek zwrócić Produkty do Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta pokrywa koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu, np. uszkodzenie, poplamienie.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w wypadku, kiedy przedmiotem świadczenia jest:
- rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (indywidualne zamówienie),
- Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia,
- Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
9 PRAWA AUTORSKIE
- Wszelkie treści, materiały elektroniczne oraz Produkty dostępne w Sklepie, stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, podlegają ochronie prawnej i stanowią własność intelektualną Sprzedawcy.
10 DANE OSOBOWE I PLIKI COOKIES
- Zasady dotyczące przetwarzania danych zostały opisane w Polityce prywatności, która znajduje się pod adresem: https://kwiaciarniakozy.pl/polityka-prywatnosci/
11 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA SPORÓW I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ PRZEZ KONSUMENTA
- Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku
z zawartymi umowami o dostarczenie Produktu na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu. - Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument ma możliwość m.in. do:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem
o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy, - zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem
o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą, - bezpłatnego skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl oraz w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych,
do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów lub Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. - Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających
z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
12 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest np.: zmiany przepisów prawa– w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. Nowy regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji stronie internetowej Sprzedawcy.
- Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia Umowy.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z właściwymi przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
- Regulamin wchodzi w życie w dniu 28.11.2023.
Załączniki do Regulaminu
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Informujemy, iż formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy. Korzystanie z formularza jest fakultatywne.
Adresat:
„Mooi” ELŻBIETA ŁOPADCZAK
43-340 Kozy
Krakowska nr 38A
e-mail: mooipracownia@gmail.com
telefon: +48 882 137 947
Ja/My(*) niniejszym informuje/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
Adres konsumenta(-ów)
Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data
(*) Niepotrzebne skreślić.
WZÓR FORMULARZA REKLAMACYJNEGO
Miejscowość, data
Do
„Mooi” ELŻBIETA ŁOPADCZAK
43-340 Kozy
Krakowska nr 38A
e-mail: mooipracownia@gmail.com
telefon: +48 882 137 947
Imię, nazwisko
Adres konsumenta
Reklamacja Produktu
Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu __________________ Produkt jest wadliwy. Wada polega na ________________________
Wada została stwierdzona w dniu ________________________________
Z uwagi na powyższe, żądam*:
doprowadzenia do zgodności z umową
obniżenia ceny
odstępuję od umowy i proszę o zwrot ceny Produktu na konto ___________
Z poważaniem
*niepotrzebne skreślić